Clement Kjersgaard til stor kristen mediedag

Kirkeligt Medieakademi og Danmarks Kirkelige Mediecenter er gået sammen om Kirkernes Mediedag for kirkens ledere, mediefolk og andre interesserede den 22. januar 2011.Medierne er en naturlig del af danskernes hverdag. Vil man nå ud til danskerne, må man bruge medierne.

Clement Kjersgaard vil ruske op i kirkefolket, og Morten Thomsen Højsgaard fra Kristeligt Dagblad vil give en kirkelig medieanalyse. Anders Laugesen fra DR slutter dagen.

Det gælder også kirken. Kirkens kerneopgave er jo at formidle det kristne budskab. Derfor bør hver kirke have en kommunikationsansvarlig. Og derfor bør præster kunne formulere sig kort og klart til pressen.
Kirkeligt Medieakademi og Danmarks Kirkelige Mediecenter er nu gået sammen om at invitere til Kirkernes Mediedag lørdag den 22. januar 2011 på Trinity Hotel og Konferencecenter i Fredericia.

Ruskes af Kjersgaard

Medvirkende er bl.a. Clement Kjersgaard fra DR2, Morten Thomsen Højsgaard fra Kristeligt Dagblad, Anders Laugesen fra P1, biskop Karsten Nissen, professor Peter Øhrstrøm og mange flere. Clement Kjersgaard vil med velkendt friskhed ruske op i kirkefolket, Morten Thomsen Højsgaard vil give en analyse af kirken i medierne i 2010, og Anders Laugesen vil fortælle, hvordan kirker kan danne netværk med medierne.
Målgruppen er præster, menighedsrådsmedlemmer, sekretærer, webmastere, kirkebladsredaktører og andre, som kunne tænkes at blive kirkens kommunikationsansvarlige.
Dagen byder på en lang række workshops, hvor professionelle medarbejdere fra dagens to arrangører giver praktiske medieråd: Sådan holder du din hjemmeside frisk, sådan tager du bedre billeder, sådan skriver du klart og levende osv.
– Evangeliet er en gave, vi altid kan blive bedre til at pakke ud, siger Svend Løbner, direktør i Kirkeligt Medieakademi. Direktør for Danmarks Kirkelige Mediecenter Simon Kangas Larsen er enig:
– Vi vil skabe mulighed for inspiration og netværk mellem de mange i kirkerne, der er optaget af at kommunikere.
Der vil være brainstorming med deltagernes ideer. Hver deltager får desuden en mediehåndbog.
Læs mere på
www.mediedag.dk.