Langagergaard scorer hattrick

Gazelle-virksomhed for tredje år i træk.

(Læsetid: 2 minutter)
– Brugerdreven innovation og det at man giver kunderne succes, er forklaringen på, at Musskema.dk for tredje år i træk er blevet Gazelle-virksomhed, mener CEO Poul Langagergaard

Det aarhusianske ledelsesrådgivningsfirma Musskema.dk med speciale i digitale MUS-skemaer og andre digitale ledelsesværktøjer er for tredje år i træk kåret som Gazelle-virksomhed af dagbladet Børsen.

Musskema.dk’s CEO er Poul Langagergaard, der var Indre Missions generalsekretær gennem ti år. Han mener, at en vigtig forklaring på firmaets vækst er, at dets produkter er skabt gennem brugerdreven innovation.

Brugernes input

”Vi udtænker og udvikler vores ledelsestilbud, men vi er ydmyge over for, at de ikke må blive skrivebordsløsninger, men skal stå deres prøve ude i virkelighedens brogede verden.

Vi inddrager derfor vores kunder for at bruge deres respons til at justere og videreudvikle vores produkter, ligesom vi udvikler nye ledelsesværktøjer ud fra, hvad vores kunder giver udtryk for, at de har behov for,” siger Poul Langagergaard.

Dialog udvikler

Poul Langagergaard henviser til, at Musskema.dk’s motto for god ledelse er ”dialog udvikler”. Det er gennem dialog mellem leder og medarbejder, at potentialet bliver spottet og forløst.

Men det samme gælder mellem et firma og dets kunder: Det er i dialogen, de udvikler hinanden, understreger han.

At tjene eller tjene på

”Der er forskel på at tjene og tjene på. Det duer ikke bare at ville tjene på sine kunder, det afgørende er at tjene dem.

Vores forretningsmodel er, at det er ved at give vores kunder succes, at vi selv får succes. Og det har virket, som det fremgår af, at vi nu for tredje gang er kåret som Gazelle-virksomhed,” siger Poul Langagergaard.

Læs også