Venstre sidebanner eksempel

Digital mission når 1 mio. unge med evangeliet

- Gud skal have æren for det. Ideen kom fra Ham, fastslår evangelisten Sean Dunn.

– Det er ikke sandsynligt, at de kommer i en kirke. Men de har alle en mobiltelefon, siger evangelisten Sean Dunn om vor tids unge.

En digital evangelist har ledt ikke mindre end 1 million unge til tro på Kristus ved at dele evangeliet med dem online.

– Gud har givet os en strategi, fortæller Sean Dunn, der er grundlægger af NGO’en Groundwire til CBN’s Faithwire.

Sean Dunn, der er tidligere ungdomspræst, har gennem de seneste 30 år kommunikeret nogle få helt enkle sandheder til unge: De er værdifulde. De er elskede. De er ikke ”fejltagelser”. De har både fremtid og håb. Og de har brug for Jesus Kristus som deres Herre og Frelser.

Men Sean Dunn tager ikke selv æren for sin store succes med digital mission.

Gud gør noget så stort

– Det er faktisk meget beskæmmende, og det er ikke bare, fordi jeg vil være ydmyg, siger Dunn. Han forklarer:

– Når Gud gør noget så stort, at Han er den eneste, der kan gøre det, så kan man ikke selv tage æren for det.

– Vi er så taknemlige for, at dem, som nu tror på Jesus, vil glædes gennem hele evigheden i stedet for at opleve lidelse, tilføjer han.

– Gud har givet os strategien, siger Sean Dunn, der arbejder som digital evangelist gennem NGO’en Groundwire.

Møder unge hvor de er

Sean Dunn forklarer, at han gennem Groundwire kan møde unge der, hvor de er, ved at åbne deres øjne for evangeliet gennem teknologien. Groundwire bruger de sociale medier til kommunikationen. Nogle unge ser på deres mobiltelefoner mere end 100 gange om dagen, og derfor er det utrolig effektivt at møde dem på netop denne platform.

Ifølge Sean Dunn appellerer hans organisation til de unge med en kort video, der fanger deres interesse. Derefter bruger han sider som JesusCares.com for at lede dem til Kristus.

– Bare en lille procentdel af den unge generation vil gå i kirke. Men flertallet vil ikke lægge telefonen fra sig, siger han.

– Gud gav os en strategi og en form til budskabet, som fanger deres opmærksomhed, mens de stirrer på deres telefoner. Dermed får de hjælp til at stille de spørgsmål, som vi ved vil lede dem i den rigtige retning, forklarer han.

De rigtige spørgsmål

Groundwire når de unge med spørgsmål som ”Betyder jeg noget?” og ”Hvad er meningen med livet?” Derefter kan de unge få kontakt med digitale ”coaches” (evangelister), som tilbyder at bede for dem og forklarer evangeliet.
Groundwire’s mange evangelister er volontører, som har fået en særlig oplæring i at tale med unge om bibelske sandheder.

Ved udgangen af 2022 havde Groundwire’s medarbejdere oplevet, at person nr. 1.000.000 havde taget imod Jesus. Det er især bemærkelsesværdigt, fordi det digitale arbejde kun har været i gang siden 2017.

– Den typiske person kommer ikke online med spørgsmålet ”Hvordan kan jeg blive frelst?” De kommer derimod med en erkendelse af, at de mangler noget. Vi kan så introducere dem til Jesus, som venter på dem for at hjælpe dem med hvert eneste af deres behov, forklarer Sean Dunn.

– Vi leder dem så til et sted, hvor de bliver klar over, at Jesus er den eneste vej til at opleve nærhed med Gud Fader og til at få tilgivelse og fred. Vi inviterer dem til at sige ”ja” til Hans tilbud om frelse.

Store håb for 2023

Sean Dunn udtaler til CBN News, at han har store forventninger til arbejdet i 2023, når det gælder udbredelsen af evangeliet. Han vil derfor fordoble antallet af medarbejdere i Groundwires coaching team.

– Det vigtigste er at introducere så mange som overhovedet muligt til Jesus. Og vi er bare lige startet, siger Sean Dunn.