40.000 par sokker til hjemløse

Delingen af dette billede på facebook udløste både sokker og reklamer.
Delingen af dette billede på facebook udløste både sokker og reklamer.

Et samarbejde mellem Kofoeds Kælder og firmaet SokMig.dk har fået 40.000 Facebook-brugere til på kun to dage at dele et billede, som udløser sokker til unge hjemløse.

– Vi har slet ikke plads til alle de sokker. Vi havde håbet på, at billedet ville blive delt måske 100-150 gange. Men 40.000 delinger lyder jo næsten helt surrealistisk, og vi er fuldstændig overvældede af den positive respons, fortalte teamleder Bent Kristensen i TV2 Lorry den 5. februar. Kofoeds Kælder har derfor aftalt med firmaet, at de bare sender alle de sokker, som kontakstedet har brug for. Generelt oplever både Kofoeds Kælder og moder-organisationen Kofoeds Skole, at der er en stor vilje blandt private til at støtte og hjælpe – bare det ikke er for besværligt. Der menes at være 1.800 hjemløse under 30 år i Danmark.