Hjælp til tro

Hvordan tager man imod Jesus i sit liv?

Hør lige her:
1. Der findes en Gud, som har skabt dig. Han elsker dig, som du er lige nu.
2. Du og jeg har vendt Gud ryggen. Det har alle mennesker. Bibelen kalder kløften mellem Gud og mennesker for synd. Det virker nogenlunde som når rødderne fjernes på et træ. Det visner.
3. Vi kan ikke selv løse dette problem. Her hjælper hverken med politisk arbejde eller fromme øvelser. Det vidste Gud godt. Derfor gav han os Jesus Kristus. Han er den eneste vej til Gud.
4. Nu er det vores ansvar at vælge. Hvad gør vi med Jesus Kristus? For at få fællesskab med Gud igen, må vi tage imod Jesus Kristus i vore hjerter.
5. Det kan ske gennem en enkel og ærlig bøn, f.eks sådan:

“Jesus, hvis det her er rigtigt, så vil jeg leve med dig. Tilgiv mig, at jeg har vendt dig ryggen. Fra nu af åbner jeg mig for dig. Tag hånd om mit liv.”

Her begynder livet. En lille spire indefra, som vokser til en fast tillid. Skridtet bliver til en vandring.
Du kan læse mere om det i Bibelens Nye Testamente, Johannes evangeliet kapitel 1:12, 3:16 og 14:6.
Find sammen med andre troende. Der findes kristne fællesskaber overalt. Du kan finde annoncer for nogen af dem i Udfordringen. Her er både frikirker og aktive folkekirke-menigheder og hus-grupper af mennesker, som tror på Jesus. Det afgørende er ikke, hvilken kirke det er. Find det sted, hvor du føler dig bedst hjemme og får opfyldt dine åndelige behov.

alpha