Kæmp for din tro

At tro på Jesus er også en kamp. Ofte hører du velmenende præster og naive kristne fremstille troen som om alt bare er fred og idyl. Men sandheden er, at du står i en åndelig kamp, og jævnligt må du kæmpe.Hvis du læser Ny Testamente vil du også se, at Jesus forbereder os på, at „i verden har I trængsel“. Vi bliver trængt af et samfund, som ikke er kristent, men som ifølge Jesus endda er i det ondes vold. Og vi trænges ligesom andre af det onde i form af sygdom og problemer.
Det kræver kamp at holde ud. Men i alt dette mere end sejrer vi, skriver Paulus – som virkelig kendte til problemer.
Hvordan? …ved ham, som har elsket os. Ved Jesus.
(Se Romerbrevet kap. 8, 37).
Her er den store hemmelighed. Udforsk den!
Vi kan vinde over enhver forhindring. Ingen pil, der sendes imod os, skal nå sit mål, når vi er – i Ham.
Jesus Kristus er hemmeligheden. Han er vidunderlig.

Du kan lige så godt gøre dig klart, at med en halvlunken tro og et liv fyldt med kompromisser når du ikke i mål.
Din tro vil blive tyndere og tyndere, til den er væk.
Jesus gav os et billede med ti brudejomfruer. Halvdelen glemte at fylde olie (dvs. Helligånd) på lampen, og da brudgommen kom, var de lige ude for at søge efter noget, der kunne fylde deres tomme liv.
Hvad er det Jesus siger? At vi ikke skal gå rundt med en halvtom beholder. Vi skal tage imod ALT, hvad han vil fylde os med. For vi HAR brug for alt, hvad han vil give.
Og i Efeserbrevet får vi endnu en opfordring til at tage „Guds fulde rustning“ på, så vi kan holde ud. Kæmpe.
Kampen står dels udadtil, hvor et omgivende ukristeligt samfund trænger sig på og presser dig væk fra Guds fred.
Kampen står også indadtil, hvor synden (det onde, det egoistiske, tvivlen i os) hele tiden er i kamp mod troen.
Hvis vi skal holde ud i den åndelige kamp, vi står i, så må vi „rive Guds rige til os“ som det et sted er udtrykt. „Kæmpe troens gode strid“.