De skaber meningsfyldt julepynt

De fleste mennesker holder snart jul – uden at kende juleevangeliet.

Paul Chandler fra Traidcraft og David Marshall fra The Meaningful Chocolate Company

Men det har et engelsk firma nu gjort noget ved.
”The Meaningful Chokolate Company” søsætter nu en kampagne for at gøre de 20 millioner britiske juletræer mere meningsfyldte og kristne.
I påsken 2010 lancerede firmaet en vellykket kampagne med påskeæg lagt i en æske med påskebudskabet.
”The real Easter Egg” kaldte man det. Det ægte påskeæg.
Ifølge en ny offentliggjort undersøgelse fra ComRes, viser det sig, at kun 12% af de voksne i Storbritannien kender juleevangeliet og kun 7% af de unge 18-24 årige.

Interaktivt juletræspynt

Firmaet har derfor produceret Storbritanniens første interaktive sæt juletræspynt med personerne fra juleevangeliet. Som et moderne krybbespil.
Hver kasse fra firmaet indeholder juletræspynt, nogle julekort, et sæt klistermærker og seks hånd-indpakkede stykker Fairtrade chokolade-julepynt.
Juleevangeliet er trykt indeni kortet, som derefter kan bruges af forældre til at fortælle historien til deres børn, når de pynter juletræ sammen.
Virksomheden håber, at dekorationerne vil være en påmindelse til både voksne og børn om, hvad julen egentlig handler om.
David Marshall fra The Meaningful Chocolate Company siger:
– Vi regner med, at de fleste af Storbritanniens 20 millioner juletræer ikke har noget religiøst pynt på. Det meningsfulde chokolade-juletræspynt gør det muligt at fortælle om juleevangeliet gennem en gave. Kortet indeholder også en opfordring til folk om at gå i kirke for at høre julehistorien. Så, ikke alene er det pædagogisk, det er også evangeliserende, siger David Marshall.

Velgørende formål og Fairtraide

Biskoppen af St. Albans, Dr. Alan Smith, siger:
– Jeg er glad for, at The Meaningful Chocolate Company har en efterfølger til deres succes ”The Real Easter Egg”, og at de denne gang har udviklet et fantastisk produkt, der gør det muligt at fortælle om julehistorien samt støtte Fairtrade og andre velgørende formål. Dette er en sjov måde at fortælle julehistorien på.”
Pia