Kirkeminister på kristen mediedag
Folkekirkens budskab går ofte hen over hovedet på almindelige danskere. Det vil Manu Sareen rette op på. Han deler sine visioner på Kirkernes Mediedag den 19. januar 2013.
Kirkeminister Manu Sareen sagde ved menighedsrådenes landsmøde, at han havde visioner for folkekirkens kommunikation. Han glædede sig, til debatten om homovielser var overstået. For så skulle den gode historie om folkekirken fortælles.
Folkene bag Kirkernes Mediedag greb straks chancen og inviterede ham til Fredericia lørdag den 19. januar 2013. Og han sagde hurtigt ja. Så kirkeministeren holder det første oplæg på Kirkernes Mediedag, som samler høj og lav i kirkedanmark.
– Ved mine besøg rundt i danske sogne har det overrasket mig, hvor mange gode aktiviteter og engagerede mennesker, der er i kirken. Desværre går kirkens gode historier ofte hen over hovedet på almindelige danskere. Jeg vil gøre mit til, at Folkekirken kan sætte alle sejl til bedre kommunikation, siger han.
Efter Kirkeministeren vil kommunikationsrådgiver Søs Marie Serup guide deltagerne til at finde og fortælle kirkens gode historie til pressen. Serup er tidligere rådgiver for flere ministre, spindoktor for Venstre og nu kommunikationsrådgiver i mediebureauet Burson-Marsteller.
Mediedagen byder på 3 x 6 workshops, som klæder menighedsrådsmedlemmer og kirkepersonale på til alt fra mediestrategi til skrivefærdigheder og effektiv brug af sociale medier. Dagen afsluttes af bl.a. Morten Thomsen Højsgaard fra Bibelselskabet.
Kirkernes Mediedag er et samarbejde mellem Kirkeligt Medieakademi og Danmarks Kirkelige Mediecenter og har samlet op til 130 deltagere på Trinity Hotel- og Konferencecenter i Snoghøj ved Fredericia.
Ved tilmelding på Mediedag.dk inden den 1. december opnås rabat.