Muleposer skal sende flere børn på Blå Kors’ ferielejre

Carla Pedersen med sin mulepose. Hun glæder sig til dette års ferielejr, som bliver hendes 7. Foto: Jens Peter Engedal.

Blå Kors Danmark sælger i samarbejde med dagligvarekæden Lidl muleposer for 25 kr. til fordel for arbejdet med at sende 300 udsatte børn og unge på lejre i jule- og sommerferierne.

En af de glade deltagere på ferielejrene er Carla Pedersen, der kom med på sin første lejr med Blå Kors som 14-årig. Dengang kunne hun ikke tage veninder med hjem, fordi hendes mor drak.

”Hver dag, når jeg kom hjem fra skole og gik hen ad indkørslen, tænkte jeg: ”Nu åbner jeg døren, og så ligger min mor derinde og kan ikke trække vejret”. Jeg håbede hver gang, at jeg kunne se hende gå rundt inde i huset, inden jeg åbnede døren, så jeg vidste, at hun ikke var død,” fortæller hun.

Blå Kors-lejren gav Carla Pedersen følelsen af at være en del af et fællesskab. Der var plads til både at græde ud og have det sjovt. Hun fik også mange gode venner, som hun glæder sig til at møde år efter år.

Lidl har doneret 10.000 muleposer til støtte for disse lejre. Poserne kan købes i Blå Kors’ genbrugsbutikker og bærer teksten ”Mindre spild – mere hjerte”.

– Det er indkøbsnet af genanvendt bomuld og dermed et alternativ til plastikposer, oplyser adm. direktør for Lidl Danmark, Dirk Fust.