’Vi har brug for vækkelse!’

– Jeg skal tale om glæden ved at dele evangeliet, siger Roger Carswell, der har stor erfaring med at dele evangeliet i et post-kristent samfund.

Lørdag den 25. september kl. 9.30-18.00 inviterer Evangelisk Luthersk Netværk til Kirkeinspiration 2021 i Bethesda i København. Temaet er ’Herre, væk os!’

Kirkeinspiration 2021 er en konference for dig, der har brug for at møde evangeliet. Og brug for at møde glæden ved at dele det, skriver Evangelisk Luthersk Netværk.

Gud kan skabe vækkelse

– Det handler om vækkelse, og det er der en rigtig god grund til, fortæller en af arrangørerne, sognepræst Niels Jørn Fogh:

– Temaet er på sin vis født ud af magtesløshed. Vi lever i et gennemsekulariseret samfund, og det kan se håbløst ud.

I udvalget er vi godt klar over, at vi ikke kan skabe vækkelse. Men vi tror, at Gud kan. På den måde udspringer konferencen også af et ønske og en bøn om, at Gud vil gøre det, vi ikke kan gøre.

I vores tid er vi kolossalt optaget af strukturer og metoder, men hvis ikke kristnes anstrengelser vokser ud af et møde med Gud, så ændrer de ydre tiltag ikke noget,” siger Niels Jørn Fogh.

Gud må forandre os

Kirkeinspiration 2021 er tilrettelagt med klar forkyndelse under overskrifterne: ’Guds hjerte!’, ’Vores virkelighed!’ og ’Gå med glæde!’

Derudover er der en række workshops, der tager fat på vækkelse i relation til bøn, forkyndelse, nådegaver og omsorg for nye kristne.


Artiklen fortsætter efter annoncen:



– Håbet er, at vi når ned under eller om bag ved alt det, vi kan. Håbet er, at Gud forandrer hjerterne. Det er det eneste, der holder, siger Niels Jørn Fogh.
Drømmen er, at dagen styrker glæden i Kristus og derigennem giver inspiration til at følge ham midt i mange udfordringer – lige dér, hvor vi er, kan man læse på konferencens hjemmeside.

Glæden ved at dele evangeliet med andre

Hovedtaler på Kirkeinspiration 2021 er englænderen Roger Carswell. Siden 1983 har han arbejdet med evangelisation i mange lande og er forfatter til en lang række bøger. Han kender i høj grad til, at det kan være vanskeligt at dele evangeliet med mennesker i et nærmest post-kristent samfund.

I en introduktionsvideo til konferencen vælger han alligevel ikke at tale om sliddet med, pligten til eller omkostningerne ved at dele evangeliet. Han siger i stedet: ”Jeg ser frem til at komme til Danmark og tale om glæden ved at dele evangeliet.”


Artiklen fortsætter efter annoncen:



Kirkeinspiration 2021 er arrangeret af Evangelisk Luthersk Netværk. Man kan læse mere og tilmelde sig på kirkeinspiration.com.