Hvad kan du selv gøre for at få avisen?

Hver uge er der normalt under 10 læsere, som ikke får avisen. Det svarer til under 2 promille af de 5000 abonnenter.

Men selv om problemet generelt ikke er stort, så er det stort for den læser, som ikke får avisen.

Og vi vil på Udfordringen gerne gøre alt for, at leveringen lykkes!
Vores systematiske abonnements-medarbejder Troels bruger timevis på at tale med abonnenter og undersøge problemer.

Det er dog ikke i første omgang Troels, du skal snakke med, hvis du oplever ikke at få avisen.

Her er, hvad du selv kan gøre:

1. Gå straks søndag ind på udfordringen.dk

På forsiden finder du skiltet:

Klik på det og udfyld det korte klage-skema. Så får bladkompagniet straks besked og vil normalt levere en avis onsdag.

Vi ved godt, at mange hellere vil snakke med ”et menneske”.


Artiklen fortsætter efter annoncen:



Men hvis Troels skal sende din klage videre, vil den nå senere frem, fordi telefonen først er åben fra kl. 10 mandag hos Udfordringen, og der kan være ventetid på at komme igennem.

Hvis Bladkompagniet ikke få besked straks, opgiver de at levere.

2. Skriv, hvis det sker ofte

På skemaet kan man også skrive bemærkninger – fx at man heller ikke fik avisen i sidste uge.


Artiklen fortsætter efter annoncen:



Men husk lige at tjekke kalenderen, for der kom jo fx ikke en avis mellem jul og nytår. Og vi springer også én avis over i påsken.

Kan det tænkes, at du faktisk fik en avis – men at den ved en fejl ved røg ud sammen med alle reklamerne?

3. Skriv gerne venligt

Den medarbejder, som modtager klagen kan jo ikke gøre for, hvis et bud et sted i landet har svigtet – hun vil blot forsøge at hjælpe dig. Og mon ikke det er nemmere at hjælpe venlige end sure mennesker?

Nogle læsere truer os med opsigelse og bruger stærke ord. Men husk lige, at det ikke er Udfordringens medarbejdere, der leverer avisen.


Artiklen fortsætter efter annoncen:



Den opgave varetages af tusindvis af bude, hvoriblandt der nok er brådne kar. Og bladkompagniet er den eneste leverandør, vi kan bruge.

Vi har tilmed et ekstra firma til at varetage, at det lykkes bedre.

Vi er lige så kede af, hvis en læser ikke får avisen.

3. Sørg for at buddet kan finde din postkasse

Bladkompagniet leverer jo aviser ud om natten og meget tidligt om morgenen, hvor der er mørkt.

Du kan fx sætte et tydeligt husnummer på eller tæt ved din postkasse. Specielt hvis du bor et sted, hvor der er mange postkasser.

I rækkehuskvarterer kan det være svært for budet at se, om det er din eller naboens postkasse, der hører til adressen.

Hvis du bor på landet, og budene plejer at smide aviser langt fra huset, kan du sætte en postkasse op ude ved vejen.

4. Skriv eller ring til os, hvis det ikke hjælper

Du er selvfølgelig altid velkommen til at ringe på 7456 2202 eller bedre: skrive til abonement@udfordringen.dk.

Vi kan så undersøge, om dit abonnement er stoppet, fordi du har glemt at betale eller ved en anden fejl. Det kan ske.

Vi kan også gå dybere ind i problemet, hvis det trods henvendelser via hjemmesiden ikke ser ud til at blive løst.

Og endelig kan vi i en periode sende avisen med quickbrev, indtil Bladkompagniet leverer stabilt.

5. Læs avisen på nettet

Mens du venter på avisen, kan du benytte din fri adgang til avisen på udfordringen.dk.

Her findes alle artikler allerede fredag eftermiddag – både som enkeltartikler og som bladre-avis.

Du behøver ikke oprette dig som net-abonnent. Det er du allerede, hvis du holder avisen.

Du skal blot skrive udf-net som bruger og det kodeord, som står nederst på side 2 i hver uge. Kodeordet virker en måned, så du kan altid finde det i en tidligere avis.

Kodeord er i januar: agerjorden – så gå på opdagelse i over 30.000 artikler!