Fælles info om korttids-mission

Torsten Munk fra YFC vil organisere udbydere af korttids-missionsrejser i fælles PREt nyt samarbejde om korttids-mission er ved at krystallisere og finde sin form. Samarbejdet handler om en fælles promovering af det væld af korttids-missionsrejser, som en række kirker og organisationer hvert år arrangerer.

Torsten Munk fra YFC

Idéen opstod hos Torsten Munk fra YFC (Youth For Christ), og hovedformålet med idéen er at styrke missionsindsatsen.
– Jeg har et ønske om at se flere hundrede unge rejse sig og blive udrustet til tjeneste i vort land. Kaldet om at gå ud skal blive en livsstil for den enkelte samtidig med, at mange menneskers liv skal forvandles gennem troen på Jesus.
– Mission i og uden for Danmark vil blive sat mere i fokus, og et fælles arbejde vil også være med til at nedbryde kirkeskel, mener han.

Kun en karklud

Konkret skal samarbejdet udmønte sig i en fælles hjemmeside, www.mission-trips.dk, hvor der vil være information om alle turene samt om dem, der arrangerer turene. På hjemmesiden skal der være en søgefunktion, hvor man kan søge ud fra kriterier som varighed, pris, sted, tidspunkt og tur-type.
– Jeg tror, at de små kopierede brochurer, som man mange gange laver for at reklamere for missionsture, ofte drukner imellem alle mulige andre brochurer, som kirkerne rundt om i Danmark får ind ad døren, siger Munk.
– Når vi samarbejder, undgår vi, at vi alle sidder og vrider den samme karklud. Vi skal ikke være konkurrenter til hinanden, men sammen styrke hinanden i det arbejde, vi står i, så mission må vokse i Danmark, erklærer han.

20.000 aviser

Udover hjemmesiden vil samarbejdet også trykke 5.000 visitkort med navn, hjemmesideadresse og slogan, og man vil producere en video, hvor alle turarrangørerne skal præsentere sig selv og deres produkter.
Endelig vil man to gange om året – i januar og i september – udgive en avis i 20.000 eksemplarer, hvor de aktuelle missionsture bliver præsenteret. Avisen skal sendes til kirker og kirkelige ungdomsforeninger og organisationer og bliver efter planen finansieret via annoncer. Første avis udkommer med 24 sider i januar 2005.
Foreløbig er følgende partnere med i samarbejdet:
1. OM, 2. YFC, 3. UMO, 4. NOISE, 5. Euromission, 6. Youth of Europe, 7. Jesus Team, 8. Løkken Crusade.