Forbudt at velsigne i USA?

En studerende i Vacaville, Californien blev i sidste uge straffet for at have udtalt: ”velsigne dig”.

Den intolerante lærer, Cuckovich.

På engelsk siger man ofte ”bless you”, når nogen nyser. Men læreren hævdede, at den studerendes ”bless you” forstyrrede hans undervisning.
Cuckovich fratog 25 point fra den studerendes karakter for at afskrække andre studerende fra at bruge ordene ”velsigne dig” eller andre religiøse sætninger.
”Den velsignelse giver ingen mening mere. Det er gammel overtro,” forklarede Cuckovich. ”Når man nøs i gamle dage, så troede man, at man jagede onde ånder ud af kroppen, så man sagde ’Gud velsigne dig’ for at komme af med de onde ånder.”
Flere forældre på Woods High School er uenige.
”Jeg synes, ​​det er latterligt at forhindre en elev i at sige ’velsigne dig’ siger elevens far, Alan Johnson.
Skolelederen har givet forældrene ret. Det betyder dog ikke, at sundhedslæreren fremover vil tillade de studerende at sige: ”velsign dig” i hans klasseværelse. Han vil bare finde en mindre drastisk måde at straffe gerningsmændene, sagde han.

Ateistisk intolerance

Kontroversen i Vacaville er det seneste eksempel på, hvad mange af Californiens kristne opfatter som tiltagende anti-kristen, anti-religiøs fanatisme i de offentlige skoler.
Således har dommerne i San Francisco pålagt en matematiklærer Brad Johnson at fjerne to patriotiske bannere, han har haft hængende i sit klasseværelset i de sidste 25 år.
På bannerne står der ”In God We Trust” (vi tror på Gud), ”God Bless America” (Gud velsigne Amerika) ​​og ”God Shed His Grace on Thee” (Må Gud give dig sin nåde ).
I marts sagsøgte en 16-årig gymnasieelev i Californien det lokale skoledistrikt. Han havde været suspenderet i to døgn for at have medbragt sin bibel i skole og delt sin tro med interesserede klassekammerater.
Så alt er ikke paradisisk i det, nogle kalder ”Guds eget land”.
Pia