Danskerne skal give folkekirken fælles kendetegn

Der er foreløbig afsat 1,2 mio. kr. til logo og værkstøjskasse til annoncer og kirkeblade.
Nu kan danskerne indsende bud på, hvad der kendetegner folkekirken.
Bidragene vil optræde i en stor mosaik på hjemmesiden www.kendetegn.folkekirken.dk.
Den visuelle identitet skal udmøntes i en grafisk værktøjskasse, der vil indeholde logo og skabeloner til kirkeblade, hjemmesider, annoncer, foldere og plakater m.m., som de lokale kirker og kirkelige institutioner kan bruge frit.
Opgaven med at udforme den fælles visuelle identitet til folkekirken har været i et EU-udbud, som blev vundet af Jacob Jensen Design.
Projektets første fase om at afklare og udvikle fælles visuel identitet koster 600.000 kr.
Budgettet for anden fase, udvikling og distribution af elektronisk værktøjskasse, er ligeledes på 600.000 kr. Den tredje fase – støtte til implementering – har endnu ikke et budget.
Den fælles visuelle identitet er klar til brug i marts 2013.
/sl