Blå Kors sender pakkekalendere til 100 børn
24 private og offentlige organisationer og virksomheder har doneret de 2400 små gaver.
Blå Kors Danmark har netop udsendt en pakkekalender med 24 gaver til de 100 børn, der har været med på organisationens sommerlejre.
Blå Kors Danmark har i år for første gang udsendt kalendergaver til de mindste børn i udsatte familier. Organisationen har fået sponsoreret over 2400 små gaver til 100 pakkekalendere, som nu er sendt ud i hele landet til nogle af de børn, der har været på Blå Kors-sommerlejr i 2014.
God jul til udsatte børn
Det er kommunikationspraktikant Mia Svenstrup, der har fundet på og gennemført projektet.
– Vi vil gerne være med til at give udsatte børn oplevelser, som andre børn også får. Derfor håber vi at kunne glæde børnene med de 24 gaver og en julehilsen fra Blå Kors, siger Mia Svenstrup.
Sponsorgaver
Ialt 24 forskellige organisationer og virksomheder har sponsoreret gaverne. Blandt sponsorerne er Rådet for Sikker Trafik, BoxQuiz, Panduro, Lohses forlag/Refleks Musik, Bog&idé og Aabenrå Sogn.
De har alle fyldt kasser med gaver og sendt dem til Blå Kors’ landskontor i Silkeborg.
– Det har været alt fra store virksomheder til små forretninger, der har brugt flere uger på at grave gaver frem fra gemmerne til børnene, fortæller Mia Svenstrup.
Andet end sommerlejre
Blå Kors vil gerne sætte fokus på de mange tilbud for børn, bl.a. Barnets Blå Hus i Aalborg og i København samt familieture, hvor udsatte forældre og børn kan få gode oplevelser sammen.
– Jeg ville gerne være med til at fortælle børnene, at Blå Kors er mere end bare sommerlejre, og at vi ikke kun eksisterer om sommeren. Derfor fortæller vi også familierne, hvad vi kan gøre for dem i et brev, som vi sender med pakkekalenderen, siger Mia Svenstrup.
De overskydende gaver, som ikke blev til kalendergaver, er blevet fordelt mellem Barnets Blå Hus i Aalborg og i København. Her kommer der dagligt børn, som kan få glæde af dem, oplyser Blå Kors Danmark.