Find Jesusbarnet i Aarhus

Johnny Hansen fra Citykirken vil have folk til at finde Jesusbarnet. Også kirkens facade er prydet med et banner fra kampagnen
Johnny Hansen fra Citykirken vil have folk til at finde Jesusbarnet. Også kirkens facade er prydet med et banner fra kampagnen

Aarhusianerne tager godt imod Citykirken’s kampagne, hvor man skal finde Jesusbarnet på busser og læskure for at vinde præmier. Samtidig inviteres deltagerne til kirkens arrangementer.

– Kampagnen ”find barnet” er en sjov måde at gøre folk opmærksom på, at Jesus er ham, hele julen handler om, fortæller præst Johnny Hansen om Citykirkens store julekampagne i Aarhus.

Citykirken har selv fået et stort banner op på facaden og har investeret i store reklamer blandt andet på bybusserne for at få folk til at finde et lille jesusbarn midt i et mylder af julestads.
– Tit drukner julen i alt muligt andet, og så håber vi på denne måde, at folk stopper op og tænker lidt mere over indholdet af julen. At man ikke bare propper kirken ind i juleaktiviteterne, men fanger, at Jesus faktisk vil noget med os mennesker. Han var jo ikke kun et lille barn i en krybbe. Han blev voksen, ville os noget vigtigt og gjorde noget enestående for os alle, understreger præsten.

De fandt barnet

Kampagnen, som kører i de fire adventsuger, har desuden til formål at gøre opmærksom på kirkens julegudstjenester og -events.
Søndag den 14. december var den traditionelle gudstjeneste kl. 10.30 erstattet af en julefest for børn og voksne med luciaoptog, dukketeater og julesalmer. Efter en halv time fortsatte børnene i særskilte lokaler med sjove aktiviteter og en godtepose. De voksne kunne i mellemtiden høre interviews med to personer, som har ”fundet barnet”, foruden en kort prædiken.
Programmet har også budt på gospelgudstjeneste og en julegospelkoncert. Den fjerde søndag i advent venter en julegudstjeneste, inden det hele kulminerer med gudstjenesten juleaftensdag kl. 15.00.
Johnny Hansen fortæller, at kampagnen allerede har vakt genklang og smil på læben blandt byens borgere, som har fundet barnet på plakaten og er gået ind på findbarnet.dk for at deltage i konkurrencen om ugentlige præmier.

s5 julikirkenReklame bag chaufføren

– Vi har for sjovs skyld placeret barnet forskellige steder på billedet i de forskellige plakater, flyers og reklamer. Det betyder, at man kan deltage én gang om ugen for hvert forskelligt medie, hvor man ser vores reklame.
Sjovt nok har vi fundet ud af, at det især er reklamen inde i bussen, hvor der hænger en plakat bag ved chaufføren, som giver flest besvarelser. Måske fordi folk har tid til at tage telefonen frem og svare, slutter Johnny Hansen.