Netværk vil støtte lokale bønnehuse

Anne og David De Leyser besøgte Strandkirkens Genbrugsforretning, som også lægger lokaler til Strandkirkens lokale bønnehus.

Mere end 50 forbedere var samlet i Karlslunde Strandkirke til konferencen i oktober for at høre Anne De Leyser, international leder af Local Houses of Prayer, LHOP, undervise. Deltagerne kom fra forskellige sammenhænge og steder i landet.

Konferencen kom i kølvandet på den online konference, som fandt sted i foråret med godt 80 deltagere.

– Anne De Leyser foldede grundprincipperne bag LHOP ud sammen med historier om, hvad Gud gør rundt omkring i verden, fortæller Birgitte Steffensen, som sammen med Inga Helver og Kjeld Gudmandsen var med til at arrangere konferencen.

Anne De Leysers mand, David, ledte gruppeundervisningen om eftermiddagen.

Fokus på Guds Rige og Guds nærhed

”Hvad ville der ske, hvis Guds Rige i større grad brød ud i dit lokalområde?” – ”Hvordan kunne det se ud i mit nabolag?”

Den slags spørgsmål blev drøftet ivrigt i mindre grupper, og visionen blev foldet ud om at bede Guds Rige komme og hans vilje ske som i Himlen således også på jorden … også på den plet på jorden, hvor vi lever.

I 5. Mos 10,8 opsummeres levitternes tjeneste, og vi kan som Guds hellige præsteskab tjene med inspiration herfra:

Vi bærer Guds nærhed.
Vi står og gør tjeneste og stresser ikke rundt.
Vi velsigner.


Artiklen fortsætter efter annoncen:



– Det er en anderledes måde at bede på, som man skal vænne sig til, men som rører mennesker dybt. Det er virkelig kraftfuldt, udtaler Inga Helver, leder af KriSoS og medarrangør af konferencen.

Velsignelsens vej er mere end en bestemt måde at bede på, det er også en måde at tilgå andre mennesker på. Hvem sender du, Gud, på vores vej, som vi kan vise nåde, være venlige overfor, dele evangeliet med eller måske invitere med ind i vores fællesskab? forklarer Birgitte.

– Konferencen er ikke afslutningen, men begyndelsen. Vi fortsætter med at opmuntre til at starte små bønnehuse og facilitere arbejdet rundt om i landet, og vi vil videreudvikle det netværk, som så småt er begyndt at tage form, siger hun.


Artiklen fortsætter efter annoncen:



Medarrangørerne Inga Helver, Kjeld Gudmandsen og Birgitte Steffensen-Thomasen fungerer nu som en komite, der vil bygge netværk og støtte op om de små bønnehuse, der popper op rundt omkring.

Første netværksbrev er allerede udkommet, og det kan man få tilsendt ved at sende en mail til Birgitte på bs@bs-t.