Kunsten at tøjle et omstrejfende sind

Joyce Meyer
Amerikansk forkynder og forfatter

”Vi nedbryder tankebygninger og alt, som trodsigt rejser sig mod kundskaben om Gud, vi gør enhver tanke til en lydig fange hos Kristus…”
2. Korintherbrev kapitel 10, vers 5

Har du problemer med omstrejfende tanker?

At give det menneskelige sind seletøj på er ofte som at prøve at tøjle et vildt dyr. Men bliv ikke mismodig! Med flid og en stor mængde nåde fra Gud kan du vinde kontrol over dit sind.

Nøglen til at gøre enhver tanke til en lydig fange er, ikke at tillade dem at komme tilbage, ved at erstatte dem med en ret tankegang. Læg dig det gode og rosværdige på sinde (Filipperbrevet kapitel 4, vers 8).

Start med at tænke gode tanker med vilje, og du vil træne dig selv til at tænke guddommelige tanker.

At spekulere på ting ved at vende og dreje dem i vores sind uden at være i stand til at komme frem til en løsning bringer os ind i forvirring. Helligånden viste mig, at jeg kan ikke blive forvirret, med mindre jeg prøver at regne noget ud, som jeg har brug for at lægge over i Guds hænder.


Artiklen fortsætter efter annoncen:



En negativ tankegang leder til besvær. Guds ord siger, at sådan som en person tænker i sit hjerte. Sådan er han.

Jeg tror på, at vores tanker trækker en grænse i vores liv, og vi må leve indenfor den grænse.

Gør dette:
Vælg dine tanker med omhu. Mediter kun på gode (positive) ting. Tillad ikke dit sind at blive optaget af omstrejfende, spekulative tanker eller at være negativt.


Artiklen fortsætter efter annoncen: