Lukas-evangeliet som et magasin

Sjovt forsøg på at sætte den 2000 år gamle bibelske tekst ind i vores virkelighed ved hjælp af moderne magasin-layout.Hvordan formidler man de fantastiske tekster i Bibelen til vor tids mennesker…?Dansk Bogforlag har sammen med Mediegruppen Reklamebureau forsøgt sig.
De har lagt den 2000 år gamle tekst fra Lukas-evangeliet ind i et magasin-format.
De 205 x 260 mm giver mulighed for store flotte farvebilleder og store overskrifter i opsigtsvækkende typer.
Lægen Lukas’ rapport om Jesus er på den måde blevet omtalt i Go’ Morgen Danmark på TV2 den 25. august, ligesom nogle andre medier har omtalt projektet, der kan følges på www.followthebible.dk.
Det er Adventistkirken, der har taget initiativet, men bibelteksten er som den hverdagsdanske fra det karismatiske forlag Scandinavia, og Bo Lundgaard fra Det Danske Missionsforbund siger om Adventistkirkens idé:
– Lukasevangeliet er en spændende nyskabelse, som kun kan betyde flere læsere af Lukas-evangeliet. Et godt handy format, tiltalende layout, informative overskrifter, korte afsnit og billeder, inspirerer flere sanser og holder selv den ikke-akademiske læser i gang, siger Bo Lundgaard.

Indholdsfortegnelsen fortæller ligesom i et magasin om det spændende indhold med billeder.

Også formanden for Baptisternes børne- og ungdosmforbund, Andreas Højmark, roser projektet, som han kalder ”en god appetitvækker på, hvad Bibelen og livet med Gud indeholder”.
Reklamebureauet, som har stået for produktionen, er et af de toneangivende i Trekantområdet og har bl.a. Kolding Teater og region Syddanmark som kunder.
Skal man være lidt kritisk, kan man måske mene, at nogle af illustrationerne ikke er så sigende, eller at de siger noget andet end teksten. Og forsiden burde nok have en lidt mere menigsfuld overskrift end ”Højtærede Teofilus”. Men det er småting.

Lukas
Magasin, 80 sider, farve.
Ved køb af 1-29 eksemplarer 20 kr. pr. stk.
Ved min. 30 eks. 15 kr.
Ved min. 300 eks. 10 kr.
www.danskbogforlag.dk