Kirke vandt reklame i bedste sendetid

Det var dog ikke en reklame for kirken selv – men for chips – til sportseventet Super Bowl.En kirke vandt konkurrencen om den bedste reklame for chipsene Doritos, der blev vist under det amerikanske sportsevent Super Bowl.

Et billede fra reklamen, der blev vist under Super Bowl i år.

De over hundrede millioner mennesker i verden, der hvert år sidder klistret til tv-skærmen under Super Bowl, kunne i år grine over en reklame for chipsene Doritos.
– Det er Guds humor, siger præsten Erwin McManus fra kirken Mosaic selv om reklamen.
Kirken Mosaic i Los Angeles i Californien var en af de tre vindere i Doritos’ konkurrencen om at få vist en reklame under Super Bowl, som er finalen i amerikansk fodbold.
Sendetiden under Super Bowl er formentlig den dyreste i hele året. En reklame under Super Bowl koster omkring en halv million kroner pr. sekund.
– Når folk spørger, hvad det underliggende budskab i reklamen er, svarer jeg: ”Spis Doritos!”, siger Erwin McManus.
– Vi bruger ikke Doritos til at udbrede et budskab. Men vi vil have folk til at forstå, at vi er rigtige mennesker, og at vi også har humor. Man kan være en troende, og samtidig være tilfreds med livet og grine, siger præsten Erwin McManus til Los Angeles Times.
Kirkens Doritos-reklame kan findes på youtube.com
John