Pepsi og chips til nadver
Michael Lyons troede, han havde fået den virkeligt gode idé til en reklamekampagne for Pepsi cola og Doritos chips.
Hvert år til Superbowl udskriver firmaerne en kampagne, hvor det handler om at lave den bedste reklamefilm for de to produkter. Michael Lyons lod sig inspirere og lavede en historie om en præst, der skiftede vin og brød ud med cola og chips til nadver.
Den slags skal man ikke gøre i USA. Katolske præster lavede en underskriftskampagne, og mange kristne klagede over det stødende indhold, så kampagnen måtte fjernes både fra youtube og konkurrencen, fortæller Kristeligt Dagblad.
Michael er selv troende katolik og havde forsøgt at gøre reklamen så lidt stødende som muligt:
– Hvis jeg en anden gang skal lave en reklame, vil jeg holde mig langt fra religion, konkluderer han.
Ikke alle kristne finder reklamen helt så bekymrende. Jesuitterpræsten og komikeren Jake Martin udtaler:
– Dem der førte an i det offentlige ramaskrig, stiller spørgsmålstegn ved troens dybde og autenticitet, for de får det til at se ud som om vi bliver truet af selv det mest trivielle klovneri. Vore kristne forfædre blev ædt af løver. Mon ikke vi kan se en reklame på 30 sekunder uden at fare sammen?
Eva