Kinas voksne hører kristent børneprogram

Målgruppen er børn. Men radioprogrammerne inspirerer også voksne. Foto: Norea Mediemission.
Målgruppen er børn. Men radioprogrammerne inspirerer også voksne. Foto: Norea Mediemission.

Programmet ’Popcorn’ fra Norea formidler kristen tro og etik til alle aldersgrupper.

– Jeg har lyttet til programmet de sidste ti år, skriver en kinesisk radiolytter på 52.

Det kristne radioprogram ’Popcorn’ har kinesiske børn som målgruppe. Men ifølge tilbagemeldinger til Norea Mediemission er programmet mindst lige så nyttigt for voksne, skriver KPK.
– Jeg har lyttet til radioprogrammet Popcorn de sidste ti år. Jeg kan godt lide deres programmer og har lært Herren bedre at kende, skriver en 52-årig radiolytter i Kina.

Søndagsskole i luften

Norea samarbejder med Voice of Salvation på Taiwan, som blandt andet sender radioprogrammet Popcorn rettet mod Kina. Over 5 millioner børn lytter til programmet hver uge.
Ifølge Norea er programmet som en søndagsskole i luften med bibelfortællinger og sange. Temaer som kærlighed og respekt ud fra et bibelsk perspektiv bliver taget op på en måde, som fænger de unge.
Gennem programmet ønsker Norea at give mennesker grundlæggende kundskaber om kristen tro, som kan formidles videre til andre.
– Jeg har lært meget, jeg kan bruge som søndagsskolelærer gennem Popcorn.
Jeg takker Gud for, at han har givet mig den tillid, at jeg kan gøre en forskel i børns liv, og jeg takker jer, som gi’r os mad til sjælen gennem programmerne, slutter radiolytteren i Kina.