Over 1000 tog imod Jesus til Kanye-gudstjeneste

Kanye Wests album ”Jesus is King” og hans gudstjenester har udløst en fantastisk ny bølge af kristen vækkelse, mener amerikansk pastor.

Over 1.000 mennesker af alle racer har taget imod Kristus i løbet af sidste weekend, hvor Kanye West holdt “Sunday Service” i Baton Rouge, Louisiana.

Det fortæller en af de lokale præster, som deltog i arrangementet. Gudstjenesten, som foregik udendørs ved Bethany Church, samlede over 5.000 deltagere og sluttede med en opfordring til at tage imod Kristus.

Stærk lovsang og klar forkyndelse

– I aften var der stærk lovsang, Kristus blev ophøjet, Guds ord blev forkyndt, en stor menneskemængde bad sammen, evangeliet blev forkyndt tydeligt – og der var mulighed for at tage imod Kristus.

Det skriver studenterpræst ved Crossroads Church i Lafayette, Curtis Brewington på Instagram.

Kanye Wests nye album, Jesus Is King, udkom i oktober. Han var tidligere kendt som en mainstream rapper med tilhørende bandeord og generelt groft sprog. Men nu fortæller han, at han er blevet en kristen og fremover kun vil lave musik med Jesus i centrum.

Alle socialgrupper, aldre og racer berørt

Pastor Curtis Brewington oplyser, at han så “over 1.000 mennesker reagere på forkyndelsen af evangeliet ved at løfte hænderne og tage imod Jesus som deres Herre og Frelser. Der var tale om mennesker fra alle samfundslag, alle aldre og alle racer,” fastslog han på Instagram.

– Du kan sige og tænke, hvad du vil. Men du må tro mig, når jeg siger, at Den Levende Guds Ånd virkelig var til stede.

Jeg dansede og græd og stod forundret over Guds frelsesværk. Jeg kan sige det helt ærligt, at jeg i aften har set en ny bølge af VÆKKELSE med mine egne øjne, understreger Curtis Brewington.


Artiklen fortsætter efter annoncen:



Satans tjener blev Guds ambassadør

I et interview med WAFB-TV sagde to af deltagerne fra mødet i Bethany Church:
“Jeg er blevet så begejstret over at se Kanyes rejse, for jeg ved, at han et stykke tid kæmpede med troen. Men det at se ham blive radikalt frelst og give sit liv til Jesus, er fantastisk,” udtalte Jordan Varnado.

”Han rappede for verden og han bandede – og som han selv siger det, tjente han Satan – men nu er han helt overgivet til Jesus,” sagde Chrissy SiFuentes.

Enhver kan blive frelst

To dage efter gudstjenesten besvarede pastor Jonathan Stockstill fra Bethany Church kritiske spørgsmål som: ”Kan en fyr som Kanye West virkelig blive frelst?”


Artiklen fortsætter efter annoncen:



”Kan du blive frelst? Kan jeg? Hvis vi kan, så kan alle og enhver,” understreger pastor Stockstill.