Kristen reklame

Lige først da jeg så billedet af ”Skoen til at træde djævelen under fode med”, tænkte jeg: Åh nej, hvad har de nu fundet på?…
Vi lever i et samfund, der benytter sig af slogans og reklamens sprogbrug i mange sammenhænge og ikke kun til at sælge varer med. Derfor er det vel kun naturligt, at også kristne snakker dette sprog. Vi er vel som folk er flest og snakker det sprog, vi kender. Folk skilter glad og gerne med alle mulige (efter min mening) underlødige vare og ”statements” og så finder jeg det glædeligt og forfriskende, når jeg ser en, der bærer et kristent symbol og et udsagn med en mening. Jeg har selv en fisk på døren, et kors om halsen og på mobilen, et par t-shirts med en glad lille fyr og et stort kors og som de fleste andre med den slags ”reklamer”, bærer jeg det med stolthed. Jeg er nemlig glad for Jesus, og som med andre former for kærlighed skilter jeg gerne med den og ønsker at vise verden, at jeg har fundet noget rigtigt godt. At gå med den slags kan jo også være en måde at få en snak med folk der lige skal have en forklaring, dette opnås ikke når man kun tager Bibelen frem i kirken og holder korset bag skjorteflippen! Jeg syntes at vi burde glæde os over, at Jesus er kommet på mode og er blevet en ”trend i kristne kredse” – noget han desværre ikke altid har været (og stadig ikke er) indenfor alle kirkesamfund.
(Forkortet, red.)

Brian Pedersen
Hovmarken 1, s.TH
3000 Helsingør