Forretningsmand bag annoncekampagne for kirke

„Kirken har brug for reklame“, mener Per Bergman, der har i-værksat en stor annoncekampag-ne for Växjo missionsmenighedHvis man ikke ses, eksisterer man ikke. Det er parolen i erhvervslivet, og derfor har forretningsmanden Per Bergman iværksat en storstilet kampagne for den menighed, han er medlem af.- Jeg ved, hvor betydningsfuldt det er, at annoncere for at blive set, forklarer han til Dagen.
– I Växjo missionsmenighed har man indtil nu haft nogle små annoncer nu og da, og mest til dem, som i forvejen var interesserede.
Annoncekampagnen omfatter både annoncer for menighedens mødevirksomhed, såsom gudstjenester og koncerter, samt temaannoncer om bøn eller den nye bibeloversættelse.
– Vi vil jo gerne have mennesker til at komme i kirken og vise, at den tro, vi har fundet, er værd at have, forklarer han videre til Dagen, og understreger, at pengene til kampagnen ikke tages andetsteds fra, men er en særskilt gave.
– Man kan jo have forskellige syn på det at give. Men jeg mener, at man som forretningsmand ikke bare skal give tiende af det, man får i løn, men af ens kapitalgevinst, slutter han. jml