Kategori
Debat
Moses: Gå til politiet!
Sådan siger informationschef hos TV Danmark, Lars Kaspersen, til BT den 24. februar, efter bortvisningen af Moses…
Organ-tyveri ka være mord
Da vi gik fra hjertedøds-kriteriet til hjernedødskriteriet skete der noget meget trist. Vi holdt op med at…
Kristen reklame
Lige først da jeg så billedet af Skoen til at træde djævelen under fode med, tænkte jeg: Åh nej, hvad har de nu…
Sløve danskere
Saddam Hussein er en farlig mand; det er præsident George W. Bush også. Ja, men det er Danmark så sandelig også,…
Folkekirken bør ikke være klovn i alkoholcirkus
Forældre i Ry ønsker konfirmationen udsat fra 7. til 8. klasse for på den måde at udskyde de unges alkoholdebut,…
Sidder Folkekirkens kættere kun til højre?
Kaj Munk spiddede danskernes religion med ordene: Vi tror på Gud - helst ikke for lidt, og i hvert fald ikke for…
I flint imod Flindt
Journalist Jørgen Flindt Pedersen træder nu i karakter med en film om PALÆSTINA DE BESATTE, som havde premiere…
Fundamentalisme?
Mit anliggende er at kommentere Alfred Johannesens læserbrev om fundamentalisme fra den 6. februar 2003.…
Boykot de syv dødssynder!
FRISCO IS misbruger i kommerciel henseende et religiøst grundbegreb, nemlig synden, som jo sig selv er et…
Skandaløs kritik
I Profilen i DR1 onsdag den 29.januar fik vi endnu et eksempel på den farlige drejning, som konflikten mellem…