Morgenandagten hitter

”Gør dig selv en gudstjeneste” er sloganet i Københavns Domkirkes kampagne for at få flere til at komme til morgenandagterne, som sendes på Danmarks Radio program 2.Efter en kampagne udgør de nye ansigter halvdelen af gæsterne til morgenandagten i Københavns Domkirke.

Kampagnen ’Gør dig selv en gudstjeneste’ har fået flere til at besøge morgenandagterne i Københavns Domkirke.

På hverdage er der mange lyttere i hele landet, der følger morgenandagten fra Københanvs Domkirke. Det er der også i selve kirken, og siden man for nylig iværksatte en kampagne for at få flere besøgende, er tendensen synlig.
– Nu er cirka halvdelen ukendte ansigter, fortæller domprovst Anders Gade-
gaard. Han afslutter netop sine andagter med at gå gennem kirkeskibet for at hilse på morgenens gudstjenestesøgende og ved derfor, hvad han taler om.

Til de arbejdsramte

Ved kampagnen blev der hængt plakater op og delt omkring 50.000 foldere ud i Københavns gader.
– Det er vigtigt for os, at også de mange ”arbejdsramte”, der om morgenen haster gennem Fiolstræde og Nørregade, ved, at de har denne morgenmulighed for at deltage i en lille og enkel andagt, siger Anders Gadegaard.

Sendes på DR P2 mandag-lørdag kl. 08.05