Kirkeligt Mediecenter indtager nye rammer

Danmarks Kirkelige Mediecenter vil dyrke fremtidens medielandskab på nye kvadratmeter.Mens håndværkerne finpudser de sidste detaljer, tømmer medarbejderne på Danmarks Kirkelige Mediecenter (DKM) de sidste flyttekasser. Sidst i august tages de nye rammer på 600 kvadratmeter i brug.

– Mediecentret har oplevet en spændende udvikling, siger DKM’s direktør, Simon Kangas Larsen.

I oktober sidste år kunne DKM fejre 20-års jubilæum som leverandør til et støt stigende udvalg af medietyper til kirker og kirkelige organisationer. Faktisk har det kirkelige mediecenter så mange varer på hylderne, at de er vokset ud af de hidtidige lokaler i det nordlige Århus.

Satser på nye medier

Med indflytningen i de større lokaler i Åbyhøj håber DKM ikke blot at få plads til de nuværende aktiviteter, men også at kunne løse fremtidige opgaver og udfordringer.
Oprindeligt blev DKM sat i verden for at producere programmer til det dengang nye TV2. Mediecentret er fortsat involveret i produktion af kirkelige tv-programmer, især til det webbaserede tvtro.dk, men satser samtidig kraftigt på nye medier såsom hjemmesider, filmproduktion og kommunikationsrådgivning for kirkelige organisationer.
Netop disse grene af medielandskabet håber de kirkelige mediefolk at få bedre plads til at dyrke på de nyerhvervede kvadratmeter.
– Mediecentret har oplevet en spændende udvikling og er gået fra to en halv til 12 medarbejdere gennem de seneste år. Det kræver naturligt nok mere plads både til kontorer og fællesfaciliteter, og det har vi fået i det nye domicil i Åbyhøj, siger Simon Kangas Larsen, der er direktør for DKM.

Velkomstreception

Direktøren tilføjer, at mediebrugere og andre nysgerrige er velkomne til at komme på visit i det nye DKM. Det kan ske ved en reception den 31. august kl. 15.30.