Sponsorer strømmer til FCU

Martin Everland scorede mod OB og bliver her interviewet af DR. Den store omtale har gjort klubben mere populær for sponsorerne. Foto: Simon Conradsen.
Martin Everland scorede mod OB og bliver her interviewet af DR. Den store omtale har gjort klubben mere populær for sponsorerne. Foto: Simon Conradsen.

FC Udfordringens pokalkamp mod OB gjorde, at flere fik lyst til at støtte klubben. 

Det har været en hektisk måned i FC Udfordringen. Siden det stod klart, at OB kom på besøg, har der været arbejdet hektisk for at få den store kamp op at stå. Det viste sig hurtigt, at det ikke kun ville blive en stor, men også en dyr fest.

Fx krævede DBUs forskrifter, at FCU skulle have stillet 10 bolde til rådighed af samme mærke som kampbolden. Det eneste problem var bare, at FCU kun ejede ni kampbolde – ialt. Forskrifterne krævede også, at klubben minimum stillede med 4 uddannede og trænede sikkerhedsvagter. Sådanne nogle havde klubben heller ikke på lager. Så der skulle både købes nye bolde, nye målmandstrøjer, nye bukser, lejes vagter, stadion og meget mere. Pludselig blev udgifterne ret store.
Heldigvis spredtes rygtet om kampen også blandt driftige erhvervsfolk, der så deres snit til at få noget eksponering og samtidig støtte klubben i dens største opgave nogensinde.
Direktør i Krifa, Jesper Wengel, var en af dem:
– Vi valgte først og fremmest at blive partner med FC Udfordringen pga. den gode historie om den lille klub, der overrasker alle ved at komme så langt i turneringen – og måske de kunne overraske endnu engang.
– Dernæst var det en oplagt mulighed for Krifa, at blive eksponeret i forbindelse med en pokalkamp mod et stort hold som OB, og som det viste sig, var der kun én anden pokalkamp i runden, der trak flere tilskuere.
– En af vores værdier er “Mod til at handle – anderledes”, og det syntes jeg bestemt, FC Udfordringen gjorde i denne situation, og derfor ville jeg gerne følge denne handling op med også at handle – anderledes.
– Desværre kom FC udfordringen ikke videre i turneringen, men de gjorde en flot indsats, og i Krifa er vi glade for at måtte deltage i sidste del af denne succes, og vi glæder os til at følge dem fremover, siger han.
Nogenlunde de samme tanker havde Zoopark Sydsjælland og Vagtformidlingen gjort sig. De betænkte sig i hvert fald ikke længe, da de fik tilbuddet om at få en plads på klubbens trøjer. Faktisk købte de ikke bare plads på den meget eksponerede trøje hos 1.-holdet. Nej de ville have hele klubben, og købte plads på 2.- og 3.-holdets trøjer i samme omgang.
Men det var ikke kun nye partnere, der gav en økonomisk hånd, også andre af klubbens ’gamle’ partnere gav en ekstra hånd. Blandt dem Facit Erhvervsservice, der næsten fordoblede sit økonomiske engagement i klubben – og med al den eksponering klubben fik på P3, P4, TV2, DR1 og TV3sport fik de vist alle god valuta for pengene.
Henrik