40 dage der rykker

70 kirker har til oktober gennemgået kurset 40 målrettede dage. Den 24. august begynder endnu 7-8 menigheder på kampagnen. Derudover er nye tilbud på vej.Kampagnen 40 målrettede dage giver mennesker mulighed for at finde ud af, hvad livets mening er. Resultatet af de tidligere kampagner er, at mange mennesker er rykket tættere på Gud og tættere på hinanden.

Henning Olsen er præst i Baptistkirken i Tårs og medleder af PurposDriven.dk.

Den 24. august begynder endnu 7-8 menigheder på kampagnen. Det betyder, at der til oktober er 70 danske kirker, som har gennemgået kampagnen ”40 målrettede dage”.
Det fortæller en af initiativtagerne, Henning Olsen. Han er præst i Baptistkirken i Tårs og medleder af PurposDriven.dk. Kampagnen har også en positiv indflydelse på menighederne, siger Henning Olsen:
– Kampagnen 40 målrettede dage hjælper kristne fællesskaber til målrettet at sætte fokus på mission, fællesskab, tjeneste, tilbedelse og efterfølgelse. De 40 målrettede dage består af bibelstudier, gruppesamtaler i mindre grupper, tema-gudstjenester eller tema-møder og læsning af 40 andagtsstykker fra bogen ”Det målrettede liv” af den amerikanske præst Rick Warren.
– I Norge var det i første omgang mest lutherske menigheder, IM-kredse og lutherske foreninger, som afholdt ”40 målrettede dage”. Senere kom frikirkerne også med. Men i Danmark er det indtil nu næsten kun frikirker, som har gennemført ”40 målrettede dage” helt efter konceptet, siger Henning Olsen.

Vil gerne have andre
kirkesamfund med

Derfor har lederne i PurposeDriven.dk et ønske om, at også andre kirkesamfund kommer med:
– Vi tror og håber, at flere KFUM & KFUK-grupper, IM-samfund, Luthersk Missionsforeninger og sognemenigheder, som har etablere studiegrupper vil prøve at holde ”40 målrettede dage”, siger Henning Olsen.

Nye tilbud

7-8 menigheder starter på kampagnen for første gang den 24. august. Andre venter til senere. Efter nytår har de menigheder, som før har holdt kampagnen, mulighed for igen at holde den, fortæller Henning Olsen:
– De vil også kunne bruge forløbet som en forberedelse til en ny og meget udadvendt kampagne, der til næste år afvikles i tiden 31. august til 12. oktober. Den kommer på dansk til at hedde: ”Ryk sammen og ryk ud! – 40 dages håndsrækning til lokalområdet”. Bogen som bruges i forbindelse med den kampagne kommer til at hedde: ”Fællesskab, der rykker – Hvad i al verden er vi her for?”, slutter Henning Olsen.
Schwartz