Rejsen skal nå en halv million
Adventistkirken har produceret en magasin-bibel med udvalgte afsnit fra Bibelen, som de håber, at op mod en halv million danskere vil støde på via facebook.- For 4 år siden lavede vi noget lignende, hvor vi var lidt ambitiøse og trykkede 30.000 magasiner. De er stort set udsolgt nu.
Thomas Müller er informationschef hos adventisterne og idémanden bag bladet Rejsen. Bladet, som minder lidt om en udgave af Lukasevangeliet, som de producerede for fire år siden, indeholder centrale bibelske tekster med smukke billeder, sat op af et ikke-kristent reklamebureau.
– Vi ønsker, at bladet skal virke relevant for dem, vi gerne vil nå ud til, og derfor er det ikke helt tilfældigt, at vi har valgt nogen uden specifik kristen baggrund, forklarer Thomas.
Det glitrende magasin er fyldt med helsidesfotos kombineret med kortere bibeltekster.
– Vi har haft en gruppe præster til at udvælge stykker fra Bibelen, som både gav smagsprøver fra hele Bibelen, men samtidig også fortalte den overordnede linie, som ligger i hele Bibelen. Hvordan Gud skabte alt godt fra begyndelsen og så helt frem til genskabelsen på den nye jord.
Magasinet er primært rettet mod at missionere og give et indblik i Bibelen for dem, der ikke kender den.
– Vi kan hurtigt få lavet noget kristent materiale, som indeholder vores eget fantastiske budskab, og giver udtryk for, hvor glade vi er for os selv og vores måde at være kristne på. Ved at servere Bibelen uden kommentarer får vi mulighed for at give vores glæde over Bibelen og over, at der findes en Gud, videre i stedet. Dermed gør vi det også nemmere for dem, som ikke altid er klar til at missionere, fordi det er oplagt at give til unge mennesker i omgangskredsen.
Sammen med Rejsen hører en hjemmeside og en facebookside. Desuden findes magasinet også til ipad og på computeren.
På hjemmesiden er der til hvert dobbeltopslag i magasinet, som fylder 68 sider, lavet en dabatside. Her ligger der videoer og tekster, som skal vække til yderligere samtale om Bibelens indhold og temaer.
– Vi lancerer Rejsen i menighederne lørdag den 9. marts med en lille skattejagt. Derefter starter en konkurrence om Ipads på hjemmesidens facebookside, og vi ber vores medlemmer om at tage forsidebilledet fra magasinet som profilbillede i 24 timer, for at vække opmærksomhed.
Derigennem håber vi, at op mod en halv million danskere vil se magasinet på deres væg, forklarer Thomas og fortæller, at det ellers er op til den enkelte menighed, hvad de laver af arrangementer omkring det fysiske magasin.