Mediemission har præsenteret evangeliet 2 mia. gange online

Walt Wilson grundlagde Global Ministry Outreach i 2005.

Global Ministry Outreach kunne den 19. maj fejre, at de nu har præsenteret evangeliet 2 milliarder gange på 15 år.

Grundlæggeren af GMO, Walt Wilson, har tidligere arbejdet for Steve Jobs i it-virksomheden Apple. Gennem GMO har Wilson nu opbygget en metode til at nå ud med evangeliet via søgemaskiner, som leder folk til en hjemmeside med svar på åndelige spørgsmål.

GMO arbejder med 100 hjemmesider på 13 forskellige sprog. 3.500 frivillige arbejder som online-missionærer i 110 lande, hvor de står for kontakt med de personer, der ønsker at tro på Jesus. Og siden grundlæggelsen af GMO i 2005 har ikke færre end 230 millioner mennesker oplyst, at de er blevet kristne gennem GMO.

– Hvis folk søger på nettet efter ”Hvordan kan jeg lære Gud at kende?” eller ”Hvor kan jeg finde fred?”, vil de finde en af vores annoncer eller et link til en af vore hjemmesider på det sprog, de anvender, forklarer marketingdirector i GMO John Thompson.

Når folk har været inde på en hjemmeside, har udtrykt ønske om at tilhøre Jesus og udfyldt en formular, vil en af de frivillige tage kontakt med vedkommende med henblik på oplæring og henvisning til en lokal kirke.

I gennemsnit præsenterer GMO evangeliet 350.000 gange om dagen. Men i april under corona-pandemien var dette gennemsnit steget til 517.000 pr. dag, skriver Christian Headlines.