Er vi sammen om det her…?
Udfordringen er mere end en avis.I DENNE UGE reklamerer Udfordringen igen i et landsdækkende kuponhæfte, som mandag og tirsdag blev uddelt til alle 2.3 mio. danske husstande.Kan det lønne sig?
Det afhænger bl.a. af dig, som er læser. Udfordringen er jo nemlig ikke bare en forretning, men et idealistisk, kristent foretagende. Vi er sammen om avisen.
Udfordringen blev oprettet i 1973 som gadeavis, der blev solgt på Strøget i København. Senere blev den til månedsavis og i 1986 til den aktuelle ugeavis, vi har i dag.
Avisen er i dag en selvejende, uafhængig og velgørende institution, som også støtter kristent mediearbejde i Afrika.
Den finanseres gennem abonnementer og annoncer.
Visionen er fortsat:
– at inspirere kristne på tværs af kirker og grupperinger
– at gøre kristendom interessant og forståelig for danskere, der ikke kender Gud.
Det er derfor, vi jævnligt annoncerer i verdslige medier. For hvad nytter det, at de kristne beholder al den himmelske velsignelse for sig selv bag lukkede døre?
Udfordringen ønsker også:
– at skabe forståelse og enhed blandt kristne (jvf. Jesu bøn i Johs. evangeliet 17: At de alle må være ét!)
– at holde læserne orienteret om samfundsforhold i ind- og udland, fx. i Israel og missionsområderne
– at undervise, opbygge og vejlede – bl.a. unge læsere
– at påvirke medieverdenen og meningsdannelsen med anderledes og positive nyheder.
Udfordringen har brug for din opbakning og forbøn. For vi tror på, at bøn flytter noget! Bed for kampagnen. Og overvej, om du vil være med i denne medie-vision for Danmark. (Se hvordan du kan være partner til højre herfor.)
Vi skal nemlig være flere om det.
Redaktør Henri Nissen