Kirkelig inspiration ved 6. hul
Den engelske kirke reklamerer for sine filialer til golfspillende sognebørn.Der venter golfspillerne i Burghill Golf Club en overraskelse ved hul nummer seks for tiden.
Her er nummertavlen nemlig forsynet med en reklame for Den Engelske Kirke.
Talskvinden for det utraditionelle sponsorat af et golfhul, Anni Holden, der er kommunikationsmedarbejder på bispekontoret, siger, at hun håber, reklamen ikke vil distrahere spillerne i deres slag, men snarere inspirere dem.
Det sjette hul er bevidst valgt på en af de længste strækninger på den 445 meter lange bane, netop med tanke på spillernes forventede behov for frisk inspiration.
Teksten på reklamen lyder: Den Engelske Kirke – en filial i hver by. Skiltet er dobbeltsidet, og undertegnet Biskoppen af Hereford.
Anni Holden fortæller, at kirken har reklameret før i diverse magasiner, men at golfbanen, der har 700 medlemmer og mange flere besøgende, forekom at være et oplagt valg.
Golfbanen ligger få kilometer fra bispekontoret i Hereford, en by i det midt-vestlige England.
– Vi ønsker at gøre spillerne opmærksomme på kirkerne i den skønne egn, de befinder sig i, siger hun og røber, at flere reklameslogans blev overvejet. Eksempelvis: Put your trust in God (Sæt din lid til Gud), hvor kendere vil vide, at put også er et golfudtryk.
– Vi bliver nødt til at finde nye måder at gøre opmærksom på os selv på, og vi vil selvfølgelig tilse, at vi ikke blot har puttet pengene i et hul, tilføjer hun muntert.
Den mest overraskede over initiativet bliver angiveligt områdets biskop. Han er nemlig en ivrig golfspiller, og hans stab har glemt at orientere ham om reklamefremstødet.
levi