Kategori
Debat
Der er stadig brug for Dialogcentret
Lederen i Udfordringen 18. marts, var en lang bredside mod Dialogcenteret af Journalist Svend Løbner. Jeg vil…
Fra vækkelsesprædikant til imperiebygger
Sådan lød overskriften på en lang og meget flot anmeldelse af Per Olov Engquists roman Lewis Resa i Udfordringen…
Synspunkt
Der venter bedre dage
...og som nu er åbenbaret ved vor frelser Kristi Jesu tilsynekomst, ved ham, der tilintetgjorde døden og bragte…
Endelig en påske med fokus på Jesus
En debat om den nye Jesus-film The Passion of Christ af Mel Gibson farer i øjeblikket henover landet. Debatten…
Troens vilje
Det er på tide, at vi er nød til individuelt, at bede for omgivelserne. Det udvikler sig hurtigt med…
Falsk viden
Flere aviser omtalte i februar filosoffen Immanuel Kant i anledning af 200 året for hans død.
Kant byggede videre…
Advarsel til alle præster
Jeg vil kraftig advare jer om mormoner. Da jeg var til gudstjeneste i Mariekirken i Sønderborg fastelavns søndag,…
Den danske Salmebog
Der skulle gå mange år, så kom ændringerne ved at hører salmerne. Pludselig er salmerne blevet interesante og…
Synspunkt
Bundkarakter til Kemal Qureshi
Det er med stor foragt at den selvophøjede SFer Kemal Qureshi i åbenhedens højt hellige navn ønsker at lægge…
Sundhedsministeren fifler med loven
Sundhedsminister Lars Løkke Rasmussen kurer i fuld fart ned af den etiske glidebane. Sådan ser det i hvert fald ud…