Behov for rådgivning

Børns forbrug af fjernsyn vokser. Udbuddet af børnekanaler vokser. Men børn kigger også i stigende grad med på traditionelle danske og udenlandske tv-kanaler.

Lederen af Barnevakten, Øystein Samnøen, er sikker på, at successen skyldes, at arbejdet opleves som nyttigt, relevant og troværdigt af forældrene.

Det fremgår af en undersøgelse af TNs Gallup i 2009.
Den norske mediebrugerorganisation Barnevakten med det kristne grundlag, oplever en rekordstor vækst af nye medlemmer. Organisationen startede for ca. 10 år siden og har i år fået 1000 medlemmer.
Barnevakten tilbyder rådgivning bl.a. i forbindelse med forbrug af fjernsyn og internet.
KLF Kirke og Medier har nu indledt et samarbejde med Barnevakten.
– Vi venter os meget af det nye koncept omkring vejledning af forældre om børn og medier, siger familiekonsulent Lisbeth Krabbe.
Lisbeth