1 million konverteret på 2 timer
Streamede udsendelser i en global Pulse-kampagne Langfredag blev set af over 200 millioner mennesker i 186 lande. Og over halvdelen har meldt tilbage, at de ønsker at tro på Jesus.
Det skrev Pulse-evangelisten Nick Hall på Twitter den 21. april.
– Jeg må indrømme, at jeg var overrasket. Mens tallene kom ind, viste de foreløbige beregninger, at over 200 millioner mennesker havde set Pulse’s Worldwide Good Friday Broadcast.
Nu har over 1,3 millioner mennesker reageret på evangeliet og udtrykt ønske om at tro på Jesus. På et af vore call centers i Indien, som har kontakt med hele 26.000 kirker, var de overvældede over menneskers hunger efter Gud.
Nick Hall giver samtidig et bud på, hvorfor så mange er åbne for evangeliet netop nu: ”Jeg har i mange år forkyndt evangeliet rundt om i hele verden. Men jeg har aldrig set noget så utroligt som det, der skete i år på langfredag og påskedag.
Langfredag delte vi evangeliet om Jesu kærlighed på 39 sprog til 186 lande og 24 unikke områder. Det er langt over, hvad vi troede muligt. Men hvorfor sker det nu?
Jeg tror, at den globale pandemi, politisk og økonomisk usikkerhed, racisme og uretfærdighed har gjort mennesker mistroiske overfor det, der er i denne verden. Men i Jesus finder vi en gud, som kommer helt ind i vores verden og lider for vor skyld. Verden har brug for Jesu kærlighed lige nu.”