Kategori
Debat
Bjarnes Hjørne:
Jeg har ikke tid
Kender du situationen. Du står med en kalender og må sige: Jeg kan ikke, jeg har ikke tid. Mange må dagligt…
Vi skal værne om friskoletanken
Sagen om Samuelskolen har fået sindene i kog denne sommer. Først blev skolen frataget sit statstilskud, og siden…
Big Brother og de kristne friskoler
Hvorfor mon kristne forældre vælger kristne friskoler til deres børn? Det kunne jo være, fordi de ikke ønsker, at…
Roskilde festival, Folkekirkens Nødhjælp og Blå Kors
Det politiske og kirkelige højre raser, fordi Folkekirkens Nødhjælp havde opført en kopi af en stump af den…
Folkekirkens Nødhjælp mangler troværdighed
På Roskilde festivallen havde Folkekirkens Nødhjælp opført en kopi af Muren - et elektrisk hegn mellem Israel…
Teologer er præget af tvivlsom undervisning
Som kommentar til Grosbøll-sagen siger præsten i Asminderød, Lars Tjalve, til Kristeligt Dagblad den 10. juni, at…
Sådan ser de færøske nationaldragter ud
I jeres blad fra den 5. august 2004 skrives der i Kronikken på side 7 om Skt. Olai-fest og kristning af Thy,…
Vi helbreder ikke i Folkekirken
Ovenstående er, iflg. Udf. af 24. juni, en udtalelse af biskop Lindhardt i forbindelse med udtalelser i bladet…
Louise Frevert, Dansk Folkeparti, om Samuelskolen
Efter ugers massivt pres fra Dansk Folkeparti har undervisningsminister Ulla Tørnæs i dag besluttet at genoptage…
Afklarede præster får ikke stress
Stressede præster er ifølge Kristeligt Dagblad et stort problem i Folkekirken.
Men Guds vilje er det gode, det…