Kategori
Debat
Pascal og Grossbøl
Det var en holdning, den franske filosof Blaice Pascal (1623-1662) fandt på i sin tid, at man foragter…
Odense forfatter har meldt DSB til politiet
Da jeg i 1950 som stor knægt blev medlem af Danmarks Afholdsfor ening, blev jeg imponeret over, at landsformanden…
Folkekirken er ikke længere en kristen størrelse
Med afgørelsen om, at Grosbøll fortsat kan stå på prædikestolen i folkekirken, står ateisterne og ateismen…
Folkekirkens kamp for overlevelse!
I K.D. d. 6/6 skriver avisen, at Socialdemokratiets formand Helle Thorning- Schmidt nu vil give bøsser og lesbiske…
Stærk EU mand
I forbindelse med den igangværende debat om den nye EU traktat læste vi i går på DR1 tekst-tv blandt andet…
Giv Gud en chance
Med mellemrum dukker spørgsmålet op: Har du tilmeldt dig som organdonor, underforstået hvorfor ikke? Det er da det…
Hvad skal vi gøre med EU
Interessant at se, hvad Guds ord i Bibelen siger om den sag! Daniel 2. kap. og 7. kap. i Det Gamle Testamente…
Børn skal ikke samle affald
De tider er for længst forbi, da det hed: Madpapir og æggeskaller pynter ej i skovens haller. I dag er…
Jesus kommer igen
Den kristne ved det, for han har lovet det, og Djævelen ved det. Det bliver en verdensbegivenhed, og alle skal se…
Elegi
Gennem mange år har jeg skrevet og talt om den kirke, som blev lutret gennem lidelser og trængsler. Jeg har…