Kategori
Debat
Vielse kræver ændring af Guds Ord
De profileringssyge politikere såvel som foreninger bør blande sig uden om folkekirkens indre forhold. Hvis…
Muren/hegnet skaber ulykke
For mig er det klart, at de palæstinensiske selvmordsbomber er modbydelige. Derfor er det nok rigtigt, når Israels…
Det er at gøre grin med Gud
Jeg er efterhånden godt træt af at høre om homoseksuelle vielser.
Hvorfor skal kirken gå på kompromis for at…
På den anden side
Keld Tannenberg spørger (uge 35) Jens Linde, om ikke han ville bygge en mur eller afspærre Øresundsbroen, hvis der…
Søren Kierkegaards kristendomsforståelse
En af de vigtigste ting, som mit første møde med S. Kierkegaard lærte mig, var, at der ikke gives nogen…
Lidelser undgår vi ikke
Det er efterhånden blevet god kristendom at vride armen om på Gud og befale ham at opfylde alle vore ønsker og fri…
Stresset? – Tænk på Martha og Maria
Nogen har meldt ud med, at præster lider af stress; men dette er en sørgelig, kristelig nyhed. Fordi det ikke er…
Tælle får!
Jeg læste for en tid siden i Udfordringen, hvad man kunne gøre, hvis man ikke kunne sove. En helsides artikel om…
Gud-ske-lov for naturen!
Naturen er skabt af Gud, og Han opretholder sit skaberværk. Naturens opvågnen taler til os om den evige vår, som…
Skam dig Anders Fogh!
Anders Fogh, som selv er medlem af folkekirken, burde vide, at Bibelen klart afviser vielse af homoseksuelle.
At…