Din skjulte kraftkilde

Man forstår godt, at moderne mennesker tror, det er et fremskridt at ryste de religiøse bånd af sig. For religion indeholder meget gammelt, som vi ikke kan se nytten af i dag. – Vi går heller ikke ind for „religion“. Men enhver, som følger det Jesus sagde, vil opdage, at det giver mening. Det kan være svært, for Jesus opfordrer til at gøre op med egoismen. Og det kan meget nemt virke umoderne i dag, at man f.eks. skal tænke på andre end sig selv – eller være trofast overfor sin ægtefælle…
Modsat kan enhver nu iagttage, hvad der sker, når man IKKE vil følge de kristne værdier. Kriminalitet, druk, brudte familier, perversiteter, vold, dårlig forretningsmoral, mistillid, manglende solidaritet og anstændighed…

Hvordan kan det dog ændres…?

Jeg løfter mine øjne til bjergene – hvor skal min hjælp komme fra? spørger David i en af sine salmer. Og svarer:
– Fra Herren. Himlens og jordens skaber.
Vi kan IKKE ved egen kraft ændre udviklingen, men Gud kan – hvis vi beder ham om det.
Det er ikke for sjov, der står i Ny Testamente, at vi skal bede for politikere og folk i høje stillinger. Det virker.
Også dine nærmeste kan du hjælpe med din forbøn.
Her er vor skjulte kraftkilde. En time sammen med Gud forvandler nederlag til sejr – og mismod til nyt håb.
Men bed med tak og tro – ikke noget med at jamre i selvmedlidenhed, for så er du MERE bedrøvet bagefter.
Nej, „den, som kommer til Gud, må tro, at han er til og lønner dem, som søger ham.“ (Hebr. brevet 11,6)
Vi skal altså komme i forventning om belønning!
Bliv en bønne-kæmper! Begynd i dag – og gør det så systematisk. Lav en liste og afsæt ordentlig tid.
Én time om ugen – er under 1 pct. af din tid. Men den vil efterhånden ændre de øvrige 99 pct. – Prøv det!