Bredt samarbejde om stor mediedag
Medievirksomheder og kirkenetværk går sammen om Kirkernes Mediedag den 19. januar. Kirkeminister og spindoktor er trækplastre.
Kirken har verdens bedste budskab. Det fortjener verdens bedste kommunikation. Den opgave har to danske medievirksomheder taget på sig.
Derfor er Danmarks Kirkelige Mediecenter og Kirkeligt Medieakademi gået sammen om Kirkernes Mediedag på Trinity i Fredericia lørdag den 19. januar.
Over 50 har allerede tilmeldt sig, og tilmeldingerne strømmer ind.
Flere kirkelige fora har tilsluttet sig som medindbydere, senest Foreningen af Sognemedhjælpere i Danmark. Medindbydere er også Menighedsrådsforeningen og Folkekirken.dk.
– Der findes masser af gode historier ude i kirkelandskabet, som bare venter på at blive kommunikeret, siger Kristian Dissing, direktør for Danmarks Kirkelige Mediecenter.
– Jeg glæder mig til at møde kirke- og kommunikationsfolk, som brænder for at fortælle den gode historie, siger Svend Løbner, direktør for Kirkeligt Medieakademi.
Hovedtalere er kirkeminister Manu Sareen og kommunikationsrådgiver Søs Marie Serup. Og kirkeministerens oplæg falder helt i tråd med arrangørernes ønsker:
– Desværre går kirkens gode historier ofte hen over hovedet på almindelige danskere. Jeg vil gøre mit til, at Folkekirken kan sætte alle sejl til bedre kommunikation, siger han.
Mere end 25 workshops og oplæg giver masser af inspiration og viden til netop at formidle kirkens gode historier på bl.a. hjemmesider, kirkeblad, facebook og gennem de lokale medier. Der er masser af inspiration at få, uanset om man er præst, sognemedhjælper, webmaster, kirkebladsredaktør, menighedsrådsmedlem eller ansat i en organisation, der arbejder med at informere om kirke og kristendom.
Henrik